مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 08:252021-07-27سياسي

فارس من| پرونده تغییرکاربری های غیرمجاز در دست اقدام قضایی است


مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس از صدور اخطاریه تخریب کاربری های غیرمجاز در منطقه حفاظت شده دشت ارژن خبر داد و گفت: با تشکیل پرونده و ارجاع آن به مراجع قضایی امیدواریم با صدور رای شایسته و دستور دادستان فارس در سال جاری نسبت به قلع و قمع مستحدثات و تخریب .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، منطقه حفاظت شده ارژن پریشان در فاصله 60 کیلومتری غرب شهر شیراز در سال 1351 با وسعت 191 هزار هکتار به عنوان پارک بین المللی و در سال 1353 با کاهش وسعت به 65 هزار هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی گردید.

در آخرین به روز رسانی و در تاریخ 26 شهریور 1361 طی مصوبه شماره 98 شورای عالی محیط زیست مساحت آن به میزان  56713 هکتار کاهش پیدا کرد.

همچنین به دلیل اهمیت و ارزش بالای اکولوژیکی تالاب ارژن و پریشان در سال 1355 در فهرست تالاب های بین المللی کنوانسیون رامسر  ثبت شده   است.

اختلاف ارتفاع بیش از هزار متری در این منطقه موجب بروز دو نوع آب و هوای سرد و معتدل در محدوده دشت ارژن و همچنین گرم و خشک در محدوده تالاب پریشان گردیده که این تنوع آب و هوایی باعث به وجود آمدن تنوع گیاهی و جانوری بسیار غنی و کم نظیری در منطقه  شده است به گونه ای که در ارتفاع دو هزار و 900 متری قله چاه برفی و در اشکوب های بالا می توان درختان اورس، اشکوب میانی درختان بلوط، کیالک، کیکم و در اشکوب پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| پرونده تغییرکاربری های غیرمجاز در دست اقدام قضایی است

فارس من| پرونده تغییرکاربری های غیرمجاز در دست اقدام قضایی است